DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 24 Januari 2012

SEJAK BILA PULAK ADA DUA ENTITI... NFC DAN NFCorp NIH... DATUK YB IBRAHIM NI MEMANG BIJAK PUSING !!!

"Berlaku kekeliruan terhadap dua entiti berkenaan, NFC merupakan syarikat kepunyaan kerajaan, dan NFCorp merupakan entiti perniagaan keluarga kami, Itu merupakan tindakan yang tidak menguntungkan syarikat kepada kami, dan isteri saya kerana Ketua Audit melaporkan berkenaan jabatan kerajaan, bukan berkenaan syarikat" menurut kata Datuk Muhammad Salleh Ismail.

Beliau yang Pengerusi National Feedlot Copration menjelaskan "pihaknya hanya menyedari timbulnya kekeliruan  itu apabila penyiasatan dilakukan terhadap NFC dan NFCorp, adalah tidak adil media memburukkan NFCorp dan isterinya, Datuk Seri Shahrizat Jalil.... yang turut di libatkan ke dalam kontroversi tersebut".

Tambah nya lagi "Kami berusaha untuk meningkatkan sosio-ekonomi sepertimana yang dilakukan kerajaan dan ianya memang tidak adil untuk menyerang isteri saya kerana beliau tidak terlibat langsung berkenaan projek tersebut".

Semalam Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasam (Perkasam) Datuk Yb Ibrahim Ali mendesak Ketua Audit Negara  mengeluarkan kenyataan rasmi mengesahkan isu kontroversi skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC) tidak berada dalam keadaan bercelaru, beliau berkata demikian selepas perjumpaan dengan Pengerusi NFCorp, Datuk Mohamad Salleh Ismail dan 11 anggota NGO lain.

Wah ! ini Yb Ibrahim Ali memang pandai jadi lawyer NFC... lebih pandai dari Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Pertanian Indutri Dan Asas Tani Datuk Seri Noh Omar, yang ditugas menyelesaikan kemelut NFC tapi terpaksa memanggil Audit luar untuk mencari Penyelesaian.

Dalam masa beberapa jam saja Datuk Yb Ibrahim Ali dah boleh selesaikan masalah NFC.... hebat..hebat, betul-betul pandai pusing la Datuk Yb ni... kah kah kah !!!, sejak dari mula kes ini terbongkar... yang kita dengar hanya ada NFC.... Datang aje Datuk Yb Ibrahim Ali sudah tambah lagi satu entiti iaitu NFCorp... kah kah kah !!!.

Lepas tu siap boleh suruh Ketua Audit Negara bagi penjelasan untuk membetul apa yang dah salah dilakukan oleh Jabatan Audit Negara.... kita tunggu apa kata Ketua Audit Negara tentang kesilapan audit yang dikatakan oleh Datuk Yb Ibrahim Ali tu.


hemmmmm..... kalau betul berlaku kesilapan audit seperti itu ...suruh aje seluruh  Jabatan Audit letak jawatan kerana dah membuat satu negara jadi tak keruan.... dah lah Laporan Audit sepatutnya diberi masa Pembentangan Belanjauwan Negara 2012 lambat... lepas tu salah pulak.... apa-apa pun susah nak percayakan pemimpin umno dan perkasam ni...... umno perkasam... betul-betul meloyakan  heeeeee.....

2 ulasan:

  1. kalau macamtu, siapa pula yg keluarkan rm250 juta dari kerajaan atas nama NFC? hantu ke?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....