DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 9 Julai 2015

Jangan Heran Pulak Bila Akhirnya WSJ Memohon Maaf Dan Najib Disahkan Bersih




Ini Permainan Politik beb... segala Kemungkin kena Dikaji dan Ditetliti dalam berbagai Sudut, tidak Mustahil kesudahan nya WSJ akan Memohon Maaf dari apa yang di laporkan dan seterus nya PM Najib akan Disahkan sebagai Bersih dan Jujur. Dengan tak secara langsung nya ini akan memulihkan sedikit Reputasi beliau dikalangan Ahli UMNO dan UMNO itu sendiri dimata Rakyat yang selama ini telah Tercalar Teruk dengan berbagai Isu Ketidak Telusan dan Penyelewengan. Kalau tidak Sia-Sia lah beliau melantik Lm Kok Wing sebagai Penasihat beliau beb.

Agak-agak lu orang lah bagaimana Riaksi Ahli UMNO... Penyokong UMNO... Riaksi Pemimpin UMNO... Riaksi Penyokong Pembangkang... Riaksi Pemimpin Pembangkang... Riaksi Pemimpin PAS terutama nya Tuang Presideng PAS dan Tuang Mursyidul Am PAS berserta Penyokong-Penyokong Tuang Presideng PAS dan Tuang Mursyidul Am PAS. Bila akhirnya Wall Street Journal (WSJ) Memohon Maaf berkaitan Laporan berkenaan Datuk Seri Hajib Najib Perdana Menteri (PM) Paling Jujur Dalam Dunia dan seterusnya ini membuatkan beliau di Isytiharkan Bersih dan Jujur.

Kerana Laporan yang disiarkan oleh WSJ hanya baru sekadar Laporan... betul atau tidak ianya belum lagi dipastikan... berbagai Kemungkinan berkaitan Laporan tersebut tetap ada beb, ini Politik beb... gua ni bukan lah Cerdik sangat dalam Perihal Politik namun gua bukan juga dikalangan yang Tolol Berpolitik. Disini gua cukup Berterima Kasih dengan Ulama'-Ulama' yang ada didalam PAS yang telah banyak memberi gua Pelajaran tentang Ilmu Politik dan bagaimana dikatakan Ilmu Politik Kotor terutama nya sewaktu kempen Pemilihan PAS yang baru lalu.

Tidak ada Apa-Apa yang Rugi kepada WSJ sekalipun akhir nya WSJ Memohon Maaf, kalau setakat konon nya Reputasi WSJ akan Merudum dimata Pembaca ianya apa ada benda beb... Para Pembaca WSJ pun rasanya boleh dikira dengan Jari dikalangan Orang Melayu yang menjadi Pengundi didalam Pilihan Raya Umum (PRU). Apa lagi dengan Atok Nenek dan Mak Pakcik di pelusuk Kampung-Kampung serta di Kawasan Kawasan Jin Bertendang, rasanya mungkin ini pertama kali dia orang mendengar perkataan WSJ... itu pun sebab RTM dan TV3/4 menyiarkan WSJ.

Datuk Seri Haji Najib bukan lah seorang yang Tolol Berpolitik seperti yang didakwa oleh sesetengah Pihak walaupun betul yang beliau dikatakan sebagai Seorang Yang Takut Kepada Bini beliau serta ada tindakan beliau yang dianggap Kurang Populis, namun ianya tidak bermakna Najib seorang Tolol Berpoilitk. Lihat saja walaupun disaat beliau menghadapi Pendedahan demi Pendedahan dan Keraguan dalam Pentadbiran beliau namun ianya masih lagi Mendapat Sokongan dari Ulama'-Ulama' Tersohor Dunia seperti Tuang Presideng PAS dan Tuang Mursydul Am PAS.

Nampak tak betapa Cerdik dan Bijak Datuk Seri Haji Najib Berpolitik, sampaikan Pemimpin PAS yang pernah memanggil UMNO sebagai Parti Thaghud pun sekarang ini usahkan untuk mengatakan yang UMNO masih lagi Parti Thaghud malahan untuk mengatakan yang UMNO adalah Parti PENIPU pun Pemimpin PAS tersebut Tidak lagi Sanggup. Walaupun baru sahaja Pemimpin UMNO Terang-Terang telah Menipu Pemimpin PAS Hidup-Hidup berkaitan Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian Mahkamah Syariah Negeri Kelantan yang tidak dapat Dibentangkan di Parlimen.

Sedangkan sebelum Pemilihan PAS cukup banyak memberi Ulasan-Ulasan berkaitan RUU Persendirian diberikan oleh Pemimpin PAS tersebut... bak kata jika Wartawan dan Pemberita tidak bertanyakan berkaitan RUU Persendirian tersebut maka Pemimpin berserta Penyokong-Penyokong beliau dengan Rela Hati akan membuat kenyataan Tanpa Paksaan. Namun setelah selesai Pemilihan PAS dan Kegagalan UMNO untuk membenarkan RUU Persendirian dibentangkan tak satu pun Ulasan dari Mulut Pemimpinn PAS tersebut mengatakan yang UMNO adalah Parti Penipu.

Jadi gua Tak Heran jika Kesudahan dari Episod Laporan WSJ berkaitan Datuk Seri Haji Najib berakhir dengan Permohonan Maaf serta kata-kata serta Ucapan Pemimpin PAS yang mengatakan Soal Saksi dan Tidak Logik dianggap sebagai Betul dan Tepat, kerana kesemua ini hanya akan membuatkan yang Datuk Seri Haji Najib serta UMNO DISUCIKAN dari segala Salah Laku dan Dosa-Dosa yang mereka lakukan terhadap Rakyat. Jika sudah Datuk Seri Haji Najib Suci dan Bersih daripada Salah Laku dan Penyewengan maka tak kan lu orang Tak Faham kot beb... kah kah kah !.

Kerana pada masa itu Bersedudukan dengan UMNO adalah Halal Wal Toyibah Tanpa Was-Was kerana jelas Datuk Seri Najib dan UMNO telah Difitnah dari Dalam dan Luar Negara, masa itu juga Soal Salah Laku dan Dosa Terdahulu Datuk Seri Haji Najb dan UMNO terhadap Rakyat adalah Lumrah dalam mana-mana Kerajaan di atas Dunia. Datuk Seri Najib dan UMNO bukan lah Malaikat tetapi hanya Manusia Biasa yang tidak lepas dari melakukan Kesilapan dan Kesalahan,ianya Mesti Dimaafkan atas Dasar Akidah Sesama Umat Islam dan atas nama PERPADUWANG... kah kah kah !. 

I LOVE U Presideng UMNO... I LOVE U Tuang Presideng PAS dan I LOVE U Tuang Mursyidul Am PAS... muahhh... muahhh... muahhh... kah kah kah !.


hemmmmm..... nak tanya tuang presideng dan tuang mursyidul am... jika page fb pas banyak ditunjukan gambar-gambar mangsa banjir menerima rumah baru... tak ada ke gambar-gambar mangsa banjir yang masih tinggal dibawah kemah-kemah... kah kah kah !.

9 ulasan:

  1. mungkin ..... selepas OBAMA datan dan menandatangani TPPA kot ...

    BalasPadam
  2. kih kih kih...

    seorang lagi Mdmp...

    BalasPadam
  3. Kalau betul pun mmg bertambah berkoyan2 lah sumpah seranah rakyat.. Dh letih dah muak.. masalah berterusan..mgkn lagi teruk lagi..

    BalasPadam
  4. Apa apa kemungkinan pun boleh berlaku...cuma simpan kes ini untuk bahan kempen pilihanraya akan dtg...rakyat mungkin akan celik mata kali ini dengan himpitan kehidupan yg semakin sukar sedangkan pemimpin bermewah2..gula2 munkin tidak lagi manis seperti sebelum ini..

    BalasPadam
  5. we need a bani jawi to be pm and support local voter to be a richman.

    BalasPadam
  6. lihatlah bagaimana pahlawan kobis @bugis , berdiri tegak melawan WSJ dan x dapat ditumbangkan secara demokratik.

    BalasPadam
  7. sempena hari raya nanti mungkin WSJ akan mohon maaf zahir batin pada najib

    maka bertambah ceria lah wajah tuan presideng dn mursidul am membygkan ghanimah yg bakal diterima kerana membela najib yg tersepit.

    maka akan bertambah kuatlah wala mereka pada sheikh najib yg sgt suci itu. maka begitu jualah pendokong2 mereka dpd ust2 muda PAS.

    jgn ada sesiapa yg kata umno thoghut lagi sekular atau perkauman, umno adalah parti islam suci yg perlu disokong.

    adapun nasibnya umat kelantan yg masih nomad berkhemah selepas banjir, itu adalah takdir Allah. mereka bukan nk menang, mereka bukan nk bantuan kebendaan. mereka sgt perlukan RUU Persendirian yg di label hudud.

    maka mendapat keredhaan lah mereka itu. alhamdulillahhh

    sungguh jahat org kapir WSJ itu kan kan kan

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....