DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 9 Julai 2015

Beb... Tuang Presideng PAS Dah Nampak Sentap Beb... Kah Kah Kah




Ada ke beb orang yang sudah menyertai Parti Baru tapi masih lagi mahu menjadi Ahli kepada Parti Lama yang dia orang menjadi Ahli sebelum itu... jawap nya ada beb... iaitu Orang yang mempunyai Sakit Mental seperti Orang yang Gila Talak... Orang yang kata Hendak Bercerai Tetapi Tidak juga Bercerai dan Orang yang Mabuk Pil Kuda Tuang Presideng dari Rusila, selain dari itu mana ada mana ada beb Orang yang menyertai Parti Baru tetapi masih mahu menjadi Ahli Parti Lama... kah kah kah !.

Tak payah lah nak Gertak-Gertak macam Tuang Presideng Gertak si Wala'un-Wala'un tu Tuang Presideng, jika sudah Ahli PAS tersebut meneyertai Parti Baru bermakna sudah semestinya lah Ahli PAS tersebut tahu apa Risiko yang dia orang akan terima. Dia orang bukan nya si Wala'un-Wala'un yang boleh Tuang Presideng Gertak dan Tarik seperti Lembu Dicucuk Hidung Tuang Presideng. Apa Tuang Presideng sudah Sentap ke Tuang Presideng mana Istiqamah Hingga Kemenangan tu... kah kah kah !. 

Macam-macam Tuang Presideng PAS ni beb... macam lah Ahli PAS yang menyertai Parti lain tu Kepala Otak dan Daya Permikiran dia orang seperti Kepala Otak dan Pemikirang si Wala'un, nak kata Keluar PAS seperti Jemaah Islam dah Tak Berani beb. Nanti terasa lah pulak Sahabat Sehati Sejiwa yang Menyokong Hudud iaitu UMNO, yang mana seolah-olah UMNO tidak berada didalam Jamaah Islam iaitu PAS... jadi Gertak lah Ahli PAS manalah tahu kot-kot boleh pulak menjadi... kah kah kah !.

Tuang Presideng nak tahu tak Tuang Presideng... hanya Pemimpin yang Tolol saja yang tidak mahu Memecat Ahli yang sudah menyertai Parti lain, tak mungkin Tuang Presideng tergolong didalam Pemimpin yang Tolol kan Tuang Presideng. Rasanya jika Tuang Presideng tidak mahu Memecat Ahli tersebut tetapi didalam Perlembagaab PAS jelas mengatakan yang Keahlian PAS Seseorang akan terbatal dengan sendiri jika Seseorang tersebut menyertai Parti lain... kah kah kah ! sumber

Itu lah sebab bila membuat Kerja hanya memikirkan Kepentingan dan Kedudukan Diri... Anak Bapak... Anak Hantu dan Puak-Puak sahaja, sampaikan untuk Melantik Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS Pusat bagi Pengerusi Lajnah pun terpaksa melantik Pemimpin yang Kalah dalam Pemilihan PAS. Masa hendak menyingkirkan dia orang macam-macam label dibagi seperti Jebon lah... Munafik Hariki lah... Islam Liberak lah... Anwrinas lah Kuda Tunggangan DAP lah dan sebagai nya... kah kah kah !.

Diberi Teguran dikatakan Tak Wala' dan sebagainya, buat PAS seperti Harta Mak Bapak beliau... Usul tak nak Bahas, dah terima Usul tapi Kecut Telor untuk Laksanakan. Duduk dalam Pakatan Rakyat (PR) Berlagak Hendak Mampos... nak datang Masyuarat ke tak nak datang Masyuarat Suka Hati beliau aje. Dah tu Sombong pulak tu beb "Terpulang Saya Lah Hendak Datang Ke Tidak", elok lah andai nya PAS tidak ada dalam Pakatan 2.0 jika Ditakdirkan Wujud... kah kah kah !.


hemmmmm.....nasib lah beb dua orang adun pas tu belot jika tidak sah-sah kerajaan ug dengan umno akan wujud... sekarang ni pun jika adun pas tak belut maka wujud rasa nya kerajaan ug... sebab itu ts khalid ibrahim cakap beliau sedia jadi mb selangor semula... kah kah kah !. 

18 ulasan:

  1. TAJUK PAKATAN BER-4
    Elok tubuh parti baru dan Pakatan Rakyat jd pakatan berempat. Pas nak bersama boleh keluar pun boleh. Jadi kuasa tawar menawar akan seimbang. Selangor contoh adun Pas yg dibaruakan tak akan dipilih semula dlm PRU akan dtg jd join parti baru yg bergabung maka pasti kuasa tawar menawar dan status quo mereka kekal boleh bertanding semua atas tiket parti baru. Pas terpaksa terima kerana ini pakatan ber-4. Kerana pas berkurangan ADUN maka satu exco perlu diberi pada Parti Baru jd Pas wajar dpt 2 exco sahaja.
    Jawatan-jawatan utama spt di GLC negeri di selangor yg asal milik PAS perlu diberi 1/3 kepada Parti baru. Pas kekal 2/3 sebagai menghormati gabungan.
    Begitu juga lain-lain ahli parlimen boleh terus kekal bertanding dlm next PRU atas kapasiti pemuafakatan Pakatan ber-4.
    Pas ada pilihan untuk keluar tapi semua tahu PAS akan terus kusam jika sendirian dan Kelantan pun boleh terlepas. Jika bergabung dengan UMNO lagi hancur kerana mungkin pimpinan sahaja yg berminat tapi grass-root tidak dapat terima.

    Pas tiada pilihan selain bersama Pakatan ber-4 untuk survival, Tapi agihan dan kuasa rundingan cuma tinggal 2/3. Status Quo PKR dan DAP kekal cuma Pas yg perlu berkongsi agihan dgn Parti Baru. Memang parti baru tidak kuat jika sendirian tetapi bersama tongkat dari PKR dan DAP pasti ia kuat dan ada kuasa tawar menawar terutamanya di pantai barat. InsyaAllah

    Membangun Bersama Kepimpinan Cai

    Duvid-duvid

    BalasPadam
  2. Auw abang hadi...auw menggoda gitu! PORAHHHHH !

    BalasPadam
  3. du it -du it doitttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    BalasPadam
  4. nak pi jemaah yang lebih tersusun organisasinya daripada PAS... teringat tuan presiden kata dulu sanggup jadi nelayang saja. jadi tak payah gusor sangat kalau orang nak keluar pasrti...

    BalasPadam
  5. Ayah ping marang buat keluar Amanat Baru Version 2015 ko?kah kah kah berat nanang tok rok cetong..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amanat umno kafir, sembelihan orang umno x halal, suami-isteri ahli umno haram dah nak mai zina, bercerai x berpasal pasal. Hidup amarah aji adik (tamil:pukul)

      Padam
  6. Mengaku Presiden tetapi tak tau Perlembagaan PAS. Apa ke benda nya!!! Kesian para ahli PAS yang masih "SETIA" dengan tuan Presiden yang tak tau apa apa ni. Dah lah makan elaun haram kerana kerap ponteng sidang parlimen, dari mulut nya pula kerap terhambur perkataan perkataan yang tak begitu islamic.
    Saya akan terus dan setia menanti kan keujudan parti baru yang bakal di bentuk

    BalasPadam
  7. ...larrr dah berbulan gegak gempita nak tubuh parti tapi....tapi gang 17 n Pasmak dok nyemak dalam PAS lagi!! Takut tak laku ker bila dah keluar PAS? Ke nak tunggu lepas Raya Haji pulakk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menghormati Ramadan, lepas raya G18 dan Pasma akan lancer lah parti baru dan join Pakatan Rakyat. Habis la lebai lebai Pas terjerumus era 80-an l. Ni pun MS macam bertangguh bincang usul Dewan Ulama . MACAM NAK YOU TURN JE....ada ke lagi maruah dan telur dlm parti pas ni HAAA

      Padam
  8. Macam mana taksubnya makcik dan pakcik kampong dan PPRT terhadap UMNo begitu jugalah ahli-ahli PAs yang jumud fikiran. Ulamak bukan nabi apatah lagi ulamak zaman naik mercedes dan vellfire (hellfire kot!!). Ilmu ugama memang ada sampai melimpah tempayan tetapi perkara praktik dalam hidup seharian perkara lain. Buat salah perkara biasa namun untuk memohon maaf adalah perkara luar biasa. Dulu beria-ia sangat nak hapuskan jebon, sekarang sudah berjaya apasal sibuk-sibuk berlembut dan pujuk memujuk. Bukankah semua yang ada admat patuh. Suruh saja buat keerja. Jangan nak sibuk kehulu ke hilir menyambut envelope. Sudah terlambat. Kalau parti baru tak berjaya pun PAS tetap telah tercedera dan pengundi akan beramai-ramai menghantarnya pulang ke Terengganu atau Kelantan (itu pun kalau orang Kelantan tak marah!!). Kalau PAS tersungkur kali ini amat sukarlah ia untuk bangun kerana ia telah pun menambah musuh secara rela hati. Kalau di Terengganu dan Kedah pun tak boleh berjaya jangan mimpilah nak ke Selangor, Negeri Sebilam, Melaka dan Johor.

    BalasPadam
  9. Ada satu cara sahaja PAS nak selamat.

    Buang yang keruh ambil yang jernih.

    Buang sifat sombong dan berbangga diri.

    Dengan rasa rendah diri minta maaf dengan mereka (G18) yang disakiti hatinya sebelum ini.

    Nyatakan kesalahan lalu dan menyesal sangat2 diatas apa yang telah berlaku.

    Minta maaf juga dengan bersungguh-sungguh dengan rakan pakatan terutama DAP diatas kesilapan dulu.

    Juga minta maaf dengan pengundi bukan Islam.

    Memang DAP tolak HUDUD itu kita sudah sekian lama maklum.

    Adakah disebabkan HUDUD kita rela syiar Islam yang lain tidak dapat dilaksanakan, kerana nak laksana kena ada kuasa.

    DAP cuma tolak HUDUD tapi banyak ajaran Islam yang lain DAP bersetuju.

    Keadilan, tidak rasuah, tidak membazir dllnya adakah itu bukan ajaran Islam.

    Di P.Pinang sendiri sejak DAP menerajui kerajaan negeri, banyak kerja Islam dapat dilakukan.

    Para hafiz, guru2 agama ,imam dan sebagainya diberi imbuhan lebih daripada apa yang BN beri.

    Peruntukan majlis Agama Islam turut bertambah setiap tahun.

    Sedar dan fahami wahai Tuan Presiden PAS.

    ULAR YANG MENYUSUR AKAR TIDAK AKAN HILANG BISANYA.

    Sedangkan Nabi pemegang kunci Syuga boleh minta maaf dengan para Sahabat.

    Tuan Presiden setakat pegang kunci rumah dan kereta takkan tidak boleh melakukannya.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  10. si barua makan pil kuda menyalak bagai anjing dan serigala suka menfitnah tapi perlu 4 org saksi untok menafikan ketololan nya

    BalasPadam
  11. Sambungan.

    Bukan bererti HUDUD kita bakul sampahkan, tapi kita KIV sebentar untuk mencari waktu lain yang lebih sesuai.

    Sebab yang penting kalau kita tak dapat buat semua, janganlah sampai semuanya langsung kita tak boleh buat.

    Sekian, terima kasih.



    BalasPadam
  12. Nak keluar keluar lah... tidak apa.. yg tinggal teruskan istiqamah.. kalah menang tidak apa.. yg penting reda Allah.. walau pas tinggal seratus orang pun tida apa.. aku tetap presedeng... hahahhahahahah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....