DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 2 Disember 2012

TANYA NOH OMAR... DIA KENAL TAK DENGAN PAK AJI USHAWAN LINTAH NI BEB... KAH KAH KAH !


Berita ni beb dari Hairan Metro keluaran semalam berkisahkan seorang yang baru balik dari MENGERJAKAN FARDHU HAJI telah DIDAKWA oleh Mahkamah Shah Alam... kesalahan yang dituduh keatas Pak Aji ni ialah berkaitan dengan LINTAH... bukan LINTAH DARAT beb tapi Lintah yang selalu ada kat tepi-tepi sawah atau pun yang ada kat tepi-tepi KOLAM UDANG... asalkan ada air dan TERNAKAN biasanya adalah lintah jenis ini beb... kalau lu orang tak PERCAYA... lu orang boleh tanya kat Menteri Pertanian Industri Dan Asas Tani Dato' Seri Noh Omar (DSNO)...  sebab kalau soal KOLAM ni beliau memang BIJAK dan PANDAI...  kah kah kah !.

Sebabnya gua nak tanya DSNO sama ada kenal ke atau tidak dengan Pak Aji yang bernama Abdul Rahim Mohd Amin ni ialah kerana dikhabarkan yang Pak Aji adalah Ahli Jawatan Kuasa (AJK) UMNO Bahagian Tanjung Karang yang KETUA BAHAGIAN nya adalah beliau... dan Pak Aji ni juga dikatakan MASIH manjadi SETIAUSHA SULIT kepada salah seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang ada didalam Parlimen Tanjung Karang... kalau tak SILAP gua adalah Setiausha SULIT kepada ADUN PERMATANG  iaitu Yb Sulaiman Abdul Razak... itu khabar yang gua dengar lah beb... BETUL atau TIDAK lu orang suruh lah DSNO ke atau PENCHACAI beliau jawap beb... kah kah kah !.

Tetapi kalau mengikut LAPORAN Hairan Metro ni beb... Pak Aji ni adalah BEKAS Setiausha Sulit namun TAK diberitahu Pak Aji ni Bekas Setiausha Sulit kepada siapa ???... jadi ini yang membuat gua TERTANYA-TANYA lagi apakah BENAR khabar yang gua DAPAT bahawa PAK AJI ni dengan DSNO adalah SEPERTI ISI DENGAN KUKU... ditambah lagi KEJADIAN tersebut TERJADI semasa Menteri Kementerian Pembangunan Ushawan dan Koperasi (KPUDK) adalah DSNO sendiri... seperti yang diketahui bahawa Kementerian ini BERKUASA diatas segala Pinjaman MARA... Pinjaman  TABUNG EKONOMI KUMPULAN USHA NIAGA... mahu pun pinjaman TEKUN... yang mana dikatakan PERSERTA-PERSERTA Projek LINTAH tersebut telah membuat Pinjaman-Pinjaman dibawah Kementerian tersebut... kah kah kah !.

Jadi gua HARAP jangan pulak lah lu orang kata gua FITNAH terhadap DSNO beb... terutamanya PENCHACAI DSNO... kah kah kah... sebab nya berita awal nya pun dari kumpulan NST Lidah SYAITAN YANG DIKENALI UMNO... gua cuma MENGUTARAKAN PERSOALAN... BETUL atau TIDAK ianya atas PERSEPSI masing-masing... kadang-kadang ada Pemimpin yang MEMBUAT HARTA RAKYAT MACAM HARTA MAK BAPAK DIA ORANG pun akan dikatakan TAK SALAH oleh Penyokong... atas sebab konon nya Pemimpin BERJASA... seolah-olah hendak menjadi Pemimpin kerana TERPAKSA dan DIPAKSA... sedangkan 99.9 peratus yang HENDAK pemimpin adalah atas SUKA RELA... terutamanya dalam Parti United Munafikun National Organisations (UMNO)... kah kah kah !. 

60 MINIT BERSAMA MENTERI PEMBANGUNAN USHAWAN DAN KOPERASI


hemmmmm..... kalau lah betul kejadian tersebut... bermakna sangkaan gua melesit sama sekali... ingatkan hanya lembu... udang dan benih padi sahaja... rupa-rupanya lintah pun ada beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Boleh tak upload gambar mamat ni bersebelahan dgn gambar ADUN Batang Kali. Aku rasa muka kedua-dua nya macam photostat je.

    BalasPadam
  2. Kalau boleh lu upload gambar lintah tu sekali.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....