DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

10 Terkini

get this widget here

Selasa, 31 Julai 2012

VIDEO ULASAN DARI AHLI PARLIMEN YANG BERMARUAH.... HAAAKKK TUIIIIIHHH... KAH KAH KAH !

Sebelum lu orang dengar ulasan berkenaan Datuk Seri Lajim Hj Ukim dari Ahli Parlimen yang bermaruah ni... mari kita tanya dia apa makna maruah yang dia faham... apakah dengan masih menjadi seorang Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru yang dimenangi atas tiket Parti Keadilan Nasional (PKR)... dan kemudian nya menyokong sebuah Kerajaan yang penuh dengan Rasuah sehingga mendapat Gelaran Datuk dinamakan Bermaruah... apa punya peguam lah lu yang nak bercakap soal maruah... kah kah kah !.

Sebelum lu nak cakap pasal maruah lebih baik aje lu cermin dulu diri lu tu beb... lu lupa ke yang lu menang di atas tiket PKR dan kemudian cuba menjadi hero atas nama Islam yang konon nya bermaruah... tapi selepas di pecat lu terus menjadi Penchacai Umno/Bn sehingga mendapat Gelaran Datuk... apa lu ingat kalau lu tak menjadi Ahli Parlimen dan menjadi Barua Umno/Bn lu boleh dapat gelaran tersebut ke beb... sepuluh kali lu mampos pun bau gelaran tersebut tak kan lu terhidu punya... kah kah kah !.

Lu tu dengan Pertubuhan Perkasam yang lu sertai sekarang tak ubah seperti Penchacai Upahan yang banyak didalam alam Maya sekarang ni lu tahu tak... hidup lu kalau tak menchacai memang tak kan sempurna walaupun sedetik... bersesuian benar lah dengan ahli-ahli di pertubuhan yang diketuai oleh Yb Ibrahim Ali Al-Kataki yang juga memang tak maruah tu... memenangi kerusi Ahli Parlimen Pasir Mas atas tiket Parti Pas kemudian menjadi Penchacai kepada Umno/Bn... harap-harap lah selepas pilihan Raya Umum ke13 nanti lu dengan sahabat-sahabat lu antara ahli Parlimen yang terkubur bersama dengan Umno/Bn... kah kah kah !.



hemmmmm..... yang lawak nya lagi ketua lu tu ialah apabila mengatakan antara beliau dan parti pas adalah situasi menang menang... menang menang kepala lutut dia... dasar darah daging umno penipu... kah kah kah.... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Isnin, 30 Julai 2012

BUKTI PEMIMPIN UMNO TAK GENTLEMAN BEB... KERANA TAK PECAT DS LAJIM SERTA MERTA, KAH KAH KAH !


Apa barang lah lu orang Pemimpin Umno... konon nya lu orang nak cakap soal Gntleman tapi nak membuang keahlian Umno Datuk seri Lajim (DSL) Hj Ukim pun lu orang tak berani... sampaikan Ibupejabat Umno terpaksa menghantar surat tunjuk sebab kepada DSL untuk mengetahui mengapa beliau tidak boleh dipecat... kah kah kah... tak kan lu orang tak tahu apa sebab beliau harus kena pecat sampaikan lu orang terpaksa menghantar surat tunjuk sebab beb... nampak sangat lah Gentleman lu orang hanya berani didepan Wartawan Penchacai Upahan... kah kah kah !.

Atau lu orang sebenarnya memang tak ada semangat Gentleman tersebut... dalam bahasa pasar nya ialah Tak Ada Teloq... kah kah kah... untuk penchacai upahan lu orang rilek lah dulu... jangan meroyan beb... rilek beb... kah kah kah... lu orang tak malu ke punya pemimpin yang tak Gentleman beb... dah terang-terang DSL melakukan kesalahan terhadap Umno... lagi lu orang punya pemimpin tak nak pecat beliau... konon lu orang punya pemimpin cakap DSL tak Gentleman lah kerana tak letak Jawatan sebagai Timbalan Menteri dan Ahli Umno... tapi sebenar lu orang punya pemimpin yang tak ada teloq beb... kah kah kah !.

Lain kali suruh lu orang punya pemimpin belajar cara-cara nak jadi Gentleman dengan Pemimpin Pas beb... kah kah kah... mereka sanggup memecat Datuk Hassan Ali Jati dari Parti Pas kerana dikatakan melanggar etika Parti... atas sebab memandai-memandai dan membelakangkan Arahan Pucuk Pimpinan Pas... kah kah kah... sekarang ni DSL bukan sahaja melanggar arahan Parti bahkan hendak membunuh Parti Umno itu sendiri dengan mengadakan rundingan dengan TG Nik Aziz di Kelantan dan menjemput musuh Umno nombor satu Datuk seri Anwar Ibrahim diperasmian pengisytiharan gerakan ‘Pakatan Perubahan Sabah’ (PPS)... kah kah kah !.

Kalau DSL punya strategi untuk tidak keluar dahulu dari Umno tapi telah meletakan semua Jawatan beliau dalam Umno... dengan harapan lu orang punya pemimpin akan memecat beliau... dan ini boleh dikatakan nampak berhasilnya strategi beliau... Apakah pula strategi pemimpin lu orang tidak mahu memecat beliau boleh mendatangkan hasil... jawapan nya pemimpin  lu orang pecat pun beliau berjaya dengan strategi beliau... pemimpin lu orang tak pecat pun beliau tetap juga berjaya kerana dapat menunjukan yang lu orang punya pemimpin memang tak ada teloq beb... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... nampaknya begitu seksa sekali umno untuk melepaskan nafas-nafasnya yang terakhir sebelum ajal pada pru13 nanti... dan keseksaan nya itu jelas dengan berbagai kebodohan yang ditunjukan oleh pemimpin umno yang langsung tak dapat menilai  walaupun dalam hal memilih logo hari kebangsaan dan rekaan pakaian untuk atlet di sukan olimpik london... yang semuanya jadi bahan lawak... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

VIDEO DARI SABAH YANG MEMBUAT PEMIMPIN UMNO DAN SEWAKTU DENGANYA KENCING TAK LAWAS BEB, KAH KAH KAH !.


Oleh kerana sekarang ni gua masih berpuasa untuk hari ini jadi rasanya tak payah gua tulis lebih-lebih beb... bukan apa beb nanti kalau gua tulis lebih-lebih dan lu orang loya nak termuntah atau termuntah... tak pasal gua sekali kena tanggung dosa lu tak puasa... tak sanggup lah gua beb nak tanggung dosa lu tak puasa... sebab dosa gua yang tak puasa masa kanak-kanak dewasa pun tak clear lagi... kah kah kah !.

Cuma sebelum menghampiri waktu berbuka ni... elok rasa lu orang berhibur dengan ceramah yang gua rasa akan membuat seluruh kepimpinan Umno dan Penchacai Upahan Umno kencing tak lawas beb... kah kah kah... manakan tidaknya selepas kajian yang dibuat oleh Universiti yang Pentadbiran nya dikuasai oleh Penchacai Upahan mengeluarkan konon nya hasil kajianMengampu mereka... tiba-tiba keluar cerita yang umpama gempa yang menghasilkan Tsunami... kah kah kah !.



hemmmmm..... gua teringat pada awal tahun 2012 semasa lawatan datuk seri haji najib ke negeri sabah... dimana beliau mengatakan itu adalah alwatan terakhir beliau sehingga pru13... tapi selepas itu entah berapa kali lawatan beliau telah menyusul ke negeri sabah akibat kerisauan beliau... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

ANTARA GENTLEMAN DAN STRATEGI DIMANA KEDUDUKAN DATUK SERI LAJIM UKIM !



Apakah ini salah satu sebab penambah kepada terkuburnya Umno/Bn di Negeri Sabah dengan Datuk Seri Lajim Haji Ukim meletakan sebagai Jawatan sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort serta Pengerusi Barisan Nasional (BN) Beaufort... kalau di tanyakan kepada Pemimpin Umno/Bn lain yang ada di Negeri Sabah sudah semestinya mereka akan mengatakan ianya tidak memberi kesan kepada kekuatan Umno/Bn di Negeri tersebut beb...

... Namun nada mereka rata-ratanya menyuruh Datuk Seri Lajim supaya melepaskan keahlian Umno serta Jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dengan alasan untuk menampakan sebagai seorang Gentleman... disini sudah menampakan kerisauan kepada kepimipinan Umno yang ada baik di Semenajung mahu pun yang ada di Negeri Sabah... Gentleman yang macam mana yang mereka hendakan... sedangkan Gentleman tidak berpuas hati dengan Kepimpinan yang ada sudah beliau tonjolkan...

...dan kalau kepimpina Umno yang sedia ada mengatakan Datuk Seri Lajim tidak Gentleman maka kepimpinan Umno tunjukan lah pula bahawa nereka adalah Gentleman dengan memecat beliau dari Kerajaan dan juga dari Umno serta merta... ada berani ke beb... kah kah kah... jangan mengatakan orang lain tidak gentleman sedangkan Kepimpinan Umno yang sedia ada pun tidak berani memecat beliau dengan serta merta dari Kerajaan dan dari Umno itu sendiri... disini nampak dilihat Strategi Politik beliau ada menampakan sedikit hasil buat masa ini.

Kalau bercakap berkenaan Gentleman... memang kebanyakan kepimpinan Umno yang sedia ada tiada langsung ciri-ciri ke Gentleman nya... bermula dari Presiden Umno hinggalah dikebanyakan kepimipinan Umno Pusat... kerana memang dasar dan perjuangan Umno bukan nya lahir dari Roh Gentleman... bermula dari kelahiran nya pada tahun 1946 hingga lah kepada kematian nya pada tahun 1987... dan kemudian nya diawet untuk hidup semula pada tahu 1988 hingga lah kehari ini... tapi tetap mengatakan Umur Umno 66 tahun... jadi dimana ke gentleman nya Umno... sehinggakan umur hayat hidup nya Umno pun masih hendak menipu... kah kah kah !.

Secara peribadi gua bukan lah jenis yang teruja sangat dengan  keputusan Datuk Seri Lajim ni... tapi kalau dikatakan gua tak teruja langsung itu menjadi kan gua semacam Munafik pulak beb... namun apa pun keputusan dan perjalanan cerita beliau dengan Umno selepas ini itu bukan nya menjadi soal... kerana pada hemat gua beliau sudah pun menjadi penyumbang kepada menolong untuk mencabut nyawa Umno di Negeri Sabah yang dikatakan Simpanan Tetap kepada Umno/Bn sebelum ini... oleh itu andai kata terjadi seperti cerita Yop Pasiak di Negeri Perak... gua langsung tak hairan beb... kerana lakonan Yop Pasiak itu sendiri sudah menjadi penyumbang kepada  mencabut nyawa Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua ingat lah sekarang ni datuk seri haji najib dan isteri beliau munking sedang memikirkan untung nasib mereka selepas pilihan raya umum ke13 jika umno/bn kalah... yang mereka risaukan bukan hanya terhadap kerajaan baru sahaja... tetapi ialah sumpah seranah yang akan dihambur oleh penyokong-penyokong umno itu sendiri... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Ahad, 29 Julai 2012

VIDEO BARUA UMNO NI TANYA HALA TUJU PAS BEB... KAH KAH KAH !.

Bulan-bulan Ramadhan ni ingatkan Gua nak kurangkan menulis pasal beliau beb... al-maklum aje lah Gua ni pun bukan nya yang jenis sempurna sangat menjalankan Ibadah Puasa... yang mana kesempurnaan meliputi pandangan, pendengaran, percakapan dan penulisan... tapi gua tak boleh tahan bila dengar Pemimpin Fitnah Merangkap Barua Umno ni bercakap beb... beliau sekarang ni gua tengok dah sama taraf dengan Penchacai Upahan Umno penyebar Fitnah... tak kurang dan boleh melebihi... kah kah kah.

Barua Umno yang baru-baru ni memfitnah Yb Azmin Ali dengan mengatakan Yb Amin Ali telah berkongsi Isteri dengan seseorang... yang mana cara menuduh beliau saling tak tumpah cara Penchacai Upahan Umno membuat tuduhan... kalau Penchacai Upahan Umno yang membuat tuduhan kita faham keadaan mereka yang memang Haramjadah... tapi kalau seorang yang mengaku Pejuangan Akidah... apalah perkataan yang nak dikatakan pada beliau ni beb... selain khaaakkk tuiiiiih... kah kah kah !. baca sini

Yang terbaru ni beliau telah menanyakan Parti Pas berkenaan hala tuju perjuangan Pas sekarang ni... setelah Pengerusi Parti Dap Yb Karpal Sing mengatakan beliau menentang perlaksanaan Negara Islam dan Hudud didalam Malaysia... yang mana menurut beliau itu sudah termaktub didalam Perlembagaan Negara yang hanya mengatakan bahawa hanya Agama Islam sahaja sebagai Agama Rasmi... beliau menentang kerana ianya tiada didalam Perlembagaan dan wajar kerana beliau adalah seorang Kafir.

Jadi soal Karpal Sing dan Parti Dap setuju atau tidak itu masalah beliau... dan Ustad Nasruddin Tantawi berkata pun beralaskan ucapan Pengerusi Dap tersebut di Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) di Pulau Pinang pada tahun 2010... soal Ustad Nasruddin berbohong sepatutnya tak timbul seperti yang di hebohkan di blog-blog penyokong United Munafik Nasional Organisations (UMNO)... kerana memang ada apa yang dikatakan oleh Ustad Nasruddin dalam ucapan Karpal Sing di konvensyen tersebut. baca sini

Sebab itu lah beliau ni Gua panggil Barua Umno yang bertopengkan Perjuangan Akidah... kerana selepas sahaja Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Kemelah Johor mencadangkan Negeri Johor menjadi Negeri Pertama Melaksanakan Hudud Sebenar...  beliau telah dipanggil Hilang Akal oleh Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek kerana cadang tersebut... serta bantahan walaupun tak nampak jelas dari anggota Umno berstatus Yang Berhormat... tapi tiada sokongan kepada Adun Kemelah tersebut dan Bantahan kepada Presiden MCA oleh Barua Umno yang mengaku Pejuang Akidah ni beb... kah kah kah !. baca sini

Kenapa Adun Kemelah dibiarkan keseorang apabila beliau dipanggil Hilang Akal dan bantahan tak secara langsung dari Yb Malaun Umno itu sendiri... adakah yang mencadangkan itu Adun Kemelah dan bukan Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Haji Najib (DSHN) maka sebab itu ia tak diperdulikan oleh Pejuang Akidah ni... atau pun cadangan Adun Kemelah tersebut tidak bertepatan dengan Perjuangagn Akidah beliau dan Perjuangan Pemimpin Wassatiyah DSHN... kah kah kah... itu pasal lah gua cakap lebih baik lu pergi mampos aje lah Yb Hassan Ali oiiii... kah kah kah !. baca sini



hemmmmm..... pada awal beliau membuat roadshow memang ada sambutan kerana orang nak dengar cerita apa yang beliau akan spin berkenaan pemecatan beliau dari pas... maka beliau pun perasan lah yang beliau ada pengikut bersama-sama beliau... namun sejak akhir-akhir ini ia merunsingkan beliau kerana yang ramai mengunjunginya ialah orang halus dan makhluk ghaib... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

APABILA MENTERI YANG TAK CERDIK DAN TAK FAHAM BAHASA BERSUARA... KAH KAH KAH !

Ini salah seorang Menteri yang pernah dikatakan Penakut untuk berdebat dalam soal Penghapusan Tol Lebuhraya dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng... walaupun boleh dikatakan hampir beberapa kali debat tersebut diushakan... namun usahkan hendak menjawap surat jemputan menyentuh perkara tersebut pun beliau enggan sentuh apabila ditanya oleh wartawan... yang mana beliau adalah diantara Menteri yang bertanggungjawap dalam soal keberhasilan Negara sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri. baca sini  baca sini

Hari ini beliau telah mengeluarkan lagi satu kenyataan bodoh berkenaan Perancangan Penurunan Harga Kereta oleh Pakatan Rakyat (PR) jika berjaya memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)... konon nya menurut beliau Negara akan mengalami keadaan ekonomi yang tidak stabil dan ramai yang menjadi muflis jika harga kereta serta duti eksais kenderaan diturunkan... cuba lu orang tanya kat Menteri bangang tahap meroyan ni... siapa yang akan Muflis jika harga kereta diturunkan ?.

Apakah beliau faham diantara perkataan Turun dengan Hapus... yang mana menurunkan cukai Eksais tidak bermaksud menghapuskan cukai... dan apa ada kena mengena penurunan cukai yang mana dapat menurunkan harga kereta dengan kedai-kedai second hand yang sedia ada... dan yang lebih lawaknya lagi apabila beliau mengaitkan perkara tersebut dengan Rakyat Yang Hidup Dalam Kedaifan Tak Dapat Meningkatkan Kehidupan Sebab Tak Ada Duit... kah kah kah !.

Rupanya masih ramai lagi rakyat yang bukan sahaja Miskin tapi Rakyat Yang Hidup Dalam Kedaifan... dan entah berapa ramai lagi lah pula rakyat yang hidup didalam Kemiskinan yang mana pendapatan dibawah RM3 ribu dimasa Kerajaan Meraih Segala bentuk cukai... yang difahamkan cukai Eksais bagi kenderaan sahaja mencecah RM7 bilion setahun... apa yang jelas tahap Pemikiran beliau belum mencapai Tahap bagaimana hendak mengurangkan beban rakyat terhadap kos hidup serta meningkatkan Kuasa Beli kepada rakyat...

...Yang beliau tahu hanya bagaimana hendak menjaga kepentingan individu tertentu supaya tidak muflis dan boleh mengekalkan kekayaan individu tersebut sampai Kiamat... soal Rakyat Yang Hidup Kedaifan dan hidup dalam Kemiskinan langsung tidak beliau ambil perhatian dahulu... sebelum mengambil kira soal Individu yang Kaya Raya yang belum tentu akan terjejas Kekayaan Mereka dengan Penurunan Duti Eksais Kenderaan... jiakalau Penstrakturan Automotif Kederaan Negara dilakukan dengan betul.

Akhir sekali Gua rasa apa punya malang Pengundi-Pengundi yang mengundi baliau dalam PRU12 yang lalu... berdebat Takut... idea untuk menyenangkan rakyat tak terjangkau oleh Pemikiran beliau... dan yang paling kasihan nya ialah apabila berlagak pandai dengan kenyataan yang bangang bin bahlul... Lu kalau nak cakap benda macam ni lain kali pastikan Wartawan atau Media Masa tak ada semasa lu buat kenyataan... kerana kenyataan Lu tu hanya boleh diguna pakai oleh ahli-ahli lu sahaja... yang dikatakan oleh Tun Madey "dah berpuluh tahun yang cerdi pandai tak memasuki Umno", kah kah kah ! sumber klik sini


hemmmmm..... mungkin ini juga menunjukan yang pemimpin umno tak tahu metametik... bila mengatakan parti dap akan memerintah negara jika pakatan rakyat (PR) memenangi pru13... walaupun parti dap hanya bertanding di 50 kerusi parlimen dari 220 kerusi parlimen seluruh negara... yang mana disitu juga parti mca bertanding... jelas hidupnya umno bukan berdasarkan pengetahuan tapi perkauman... kah kah kah... umporno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... AB U.

Sabtu, 28 Julai 2012

LU KALAU TAK TAHU LEBIH BAIK DIAM AJE, JANGAN TUNJUKAN KEBODOHAN LU TU, KAH KAH KAH !

Macam mana lah beliau boleh terpilih menjadi Ahli Majlis Tertinggi Umno pun tak dapat nak  dipastikan dengan jelas beb... namun mungkin ia ada berkait rapat dengan apa yang pernah di katakan oleh Tun Madey "sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki Umno"...  dan mungkin atas dasar itu beliau boleh terpilih sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno kot... yang mana jawatan Ahli Majlis Tertinggi dibuat atas undian Perwakilan Umno dari seluruh Negara... kah kah kah !.

Kebodohan itu jelas terpancar dari apa yang beliau mengatakan mengenai cadangan Pakatan Rakyat (PR) yang mahu merombak Dasar Automotif Negara sekaligus mahu menurunkan harga kereta jika dapat menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang dilihat sebagai Tidak Rasional... apakah beliau lupa dizaman sekarang sukar mengatakan sesuatu sebagai Tidak Rasional... dimana lembu pun sudah menduduki kondominium beb... kah kah kah !.

Beliau adalah ahli Parlimen Pasir Salak Yb Datuk Tajuddin Abdul Rahman yang juga Pengerusi Lembaga Penyatuan dan Pemulihan Tanah Persekutuan (FELCRA)... yang semasa seisi Persidangan yang Gua tak pasti bila masa yang tepat... pernah mengatakan kemiskinana di Negeri Kelantan membuat rakyat Negeri tersebut berhijrah ke Negeri lain untuk berniaga Tom Yam... yang mana ia digambarkan oleh Ahli Parlimen dari PR seolah menghina rakyat Kelantan yang berniaga Tom yam... maka kelam kabut lah beliau menafikan perkara terebut... kah kah kah !. baca sini

Menurut beliau "Pembangkang ni, saya tengok, dengan mudahnya nak turunkan harga itu dan ini, sampai rugi... sedangkan syarikat-syarikat kereta inilah yang membayar cukai kepada kerajaan... yang sekaligus kembali semula kepada rakyat dalam bentuk pelbagai faedah untuk rakyat... jika syarikat ini bayar cukai yang sedikit, pendapatan kerajaan berkurangan dan dengan itu macam mana kerajaan akan mampu membiayai agenda pembangunan seperti membina hospital dan jalan raya untuk faedah rakyat".

"Tanpa prasarana yang baik, tidak wujud persekitaran yang kondusif untuk pelaburan, mengakibatkan syarikat rugi dan pelabur lari... akhirnya rakyat jadi mangsa apabila dibuang kerja dan menganggur... pembangkang perlu juga melihat kesan sebarang cadangan mereka terhadap rakyat, bajet negara, agenda pembangunan dan juga pendapatan kerajaan... berkenaan bonus dari awal lagi tuduh apa yang kerajaan buat semuanya sebagai memancing undi... namun akhirnya mereka nampak usaha itu baik dan terpaksa turut melakukannya demi mengekalkan kuasa mereka di negeri-negeri itu," katanya.

Lu kalau dah tak terfikir kearah bagaimana supaya rakyat mendapat nikmat seperti Negera-Negara lain yang menjadi Pengeluar Automotif... lu lebih baik diam aje beb... lagi banyak lu bercakap lagi banyak menampakan kebodohan lu yang tak boleh berfikir... lu sepatutnya mencari akal fikiran macam mana supaya rakyat boleh merasai nikmat sebagai Negara Pengeluar Automotif... yang mana di Negera tersebut gaji pekerjanya Tinggi dan harga kereta nyaMurah... tapi masih boleh memegang status sebagai Negara Maju... ini nama saja Negara pengeluar Automotif... nikmatnya tak dirasai oleh rakyat kebanyakan.

Bila ada rakyat mengatakan pandangan sedemikian nanti mula lah lu akan cakap tak petriotik lah... tak berbangga dengan keluaran jenama Negara lah... dan entah apa lagi lah yang bla bla bla bla... konon nya hanya  lu orang aje lah yang petriotik dan orang lain semua nya tidak... tapi sebenarnya petriotik lu orang hanya untuk menipu segala harta kepunyaan Negara... tak kira atas nama apa asalkan ada peluang semuanya lu orang nak tipu... memang sesuai lah status parti lu orang yang dipanggil United Munafik Nasional Organisations (UMNO)... yang pernah mampos atas kerja-kerja lu orang sendiri tapi masih mengaku macam bagus aje... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... seperti air percuma yang diberi 20 meter padu kepada rakyat selangor selepas pru12... kalau cadangan tersebut dibuat sebelum pru... maka lu orang tetap akan kata tak rasional... kerana apa... kerana ianya tak menguntungkan lu orang secara langsung... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan A B U.

Jumaat, 27 Julai 2012

PERGGHHH... MAQASID SYARIAH BEB... BANYAK BETUL SLOGAN DALAM BULAN PUASA DARI HJ NAJIB... KAH KAH KAH !

Gua sampai dah tak ingat lagi slogan-slogan yang diutarakan oleh Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Haji Najib ni beb... disetiap beliau mengadakan jamuan berbuka puasa ada sahaja lah slogan baru berbau Islam demi untuk menipu Penyokong-Penyokong Umno... sebab apa Gua kata Penyokong-Penyokong Umno kerana hanya Penyokong-Penyokong Umno sahaja yang sekarang boleh beliau tipu... nak tipu rakyat keseluruhan memang dah taka ada harapan beb... kah kah kah !.

Yang terbaru beliau berkata perjuangan Barisan Nasional (BN) berada di landasan yang betul walaupun perikatan itu tidak menggunakan label Islam... segala program transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan Umno/Bn untuk rakyat adalah berlandaskan 'Maqasid Syariah'... kah kah kah... walaupun sampai meletakan lembu duduk di kondominium... dan membatalkan tender yang sudah diberi walapun harganya melebihi dari harga yang telah diluluskan... kah kah kah !.

Menurut beliau "Apa yang kita lakukan adalah berpandukan kepada kehendak Islam seperti yang tertera dalam Maqasid Syariah... Maqasid syariah itulah panduan induk kita... kerajaan BN menunjukkan komitmen yang berterusan dalam menjaga kesucian Islam... Agama kita pegang... keamanan kita pegang... ini adalah perjuangan kita bersama... apabila kepentingan politik melebihi kepentingan Islam, apa sahaja program yang dilaksanakan oleh kerajaan dilihat sebagai tidak betul... sebagai contoh ada pihak yang cuba menghalang penyenaraian Felda Global Ventures Holdings walaupun tindakan yang dilakukan oleh kerajaan itu untuk kepentingan rakyat".

Mungkin kalau beliau bercakap dihadapan penyokong-penyokong Umno/Bn akan dipercayai... itu pun mungkin ada yang didalam hati menidakan kata-kata beliau... tapi dah dasarnya penyokong Umngok terpaksa juga lah Umngok apa yang beliau katakan... kah kah kah... tapi yang malang nya ialah ada penyokong yang bertaraf Ulama Muda boleh mengiyakan kata-kata beliau tersebut... dan yang lebih malang lagi apabila Ulama tersebut takutkan Politik Persepsi dari Politik Fitnah... kah kah kah... mana lah beliau belajar sampai boleh takutkan persepsi dari fitnah... atau beliau tak faham bahasa antara Persepsi dan Fitnah kot... kah kah kah !.

Kalau dah bertaraf Ulama Muda boleh mengiyakan apa yang beliau katakan... apa lagi lah yang tak bertaraf Ulama... tapi macam Ulama beb... yang banyaknya ialah penchacai-penchacai Upahan yang menulis fitnah kemudian diselang seli dengan ayat Suci Al-Quran dan Hadis Nabi SAW... letak gambar lucah dalam blog kemudian suruh orang bertaubat... kah kah kah.... sampai begitu punya punya bangsat yang terhasil dari perjuangan bangsa oleh Umno beb... kah kah kah... demi untuk menggekalkan kuasa yang semakin hari semakin ternampak malaikat maut akan mencabut nyawa Umno... memang sesuai kalau dipanggil dengan United Munafik National Organisations (UMNO)... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... bulan-bulan puasa ni rasanya malas menulis lebih-lebih... bukan apa takut lu orang loya berpanjangan sampai ke siang hari... dan tak pasal lu orang beb... nanti batal pulak pusa lu orang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Khamis, 26 Julai 2012

VIDEO, ORANG YANG PERNAH MENYEBABKAN UMNO MAMPOS, TAPI MACAM BAGUS AJE... KAH KAH KAH !

Gua tak payah lah sebut nama malaon ni beb... kah kah kah... sebab lu orang dah memang kenal siapa beliau... bercakap seolah-olah beliau lah yang betul saja... pada hal nya beliau lah yang membuat dan penyumbang punca segala masalah dalam Malaysia... belum lagi soal kerugian hampir RM100 bilion selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri... dan yang malangnya bagi penyokong Umno yang Bebal bin Bangang ialah masih lagi menggunakan beliau ni sebagai penyambung Nadi Nyawa-Nyawa Ikan Umno... sedangkan beliau juga lah watak Utama yang menyebabkan Umno mampos pada tahun 1987... kah kah kah !.

Mungkin bagi penyokong Umno yang Bebal bin Bangang boleh menerima apa saja yang beliau katakan... walau dari segi apa sekalipun termasuk bila beliau menafsir ayat suci Al-Quran... tapi bagi gua sepuluh kali Umno mampos pun cakap beliau langsung tak boleh diguna pakai beb... kah kah kah... konon nya sebagai pejuang Melayu tetapi sebenarnya menggunakan Melayu untuk mencapai cita-cita beliau dan keturunan beliau... lu orang boleh tengok sendiri video tersebut yang mana beliau seolah-olah bersedih dengan nasib melayu berdasar lagak lakon beliau yang seperti orang meminta Nyawa Belas Kasihan... kah kah kah !.

Cuma yang gua boleh betulkan apa beliau cakap ialah Melayu Mudah Lupa... Umno Busuknya Dah sampai Keusus dan Dah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Memasuki Umno... maka atas sebab itu kebanyakan ahli dan Penyokong Umno masih boleh menerima apa yang beliau katakan walaupun beliau pernah menjadi Watak Utama sehingga membuat Umno Mampos... kah kah kah... ok la beb... lu orang nilai lah sendiri apa yang beliau katakan dalam video dibawah... yang menyetuh soal membandingkan kemajuan Negara dengan kemajuan Negara-Negara yang sama Umur Kemerdekaan dengan Malaysia... 

...tapi beliau tak menyentuh langsung membandingkan kemajuan Malaysia dengan Negara jiran yang tak punya apa-apa... sehinggakan Air untuk minum pun terpaksa membeli dari kita namun Ekonomi Negara tersebut jauh meninggalkan kita yang mempunyai semua dan boleh dikata Macam-Macam Ada... kah kah kah... sudah lah Tun Madey... lagi lu bercakap lagi banyak orang akan menyumpah lu... nada lu pun dah menggambarkan betapa risau nya lu menghadapi saat-saat Kematian Umno dari menjadi Kerajaan... sepatutnya lu duduk diam-diam dan habiskan aje harta-harta yang lu dapat selama menjadi Perdana Menteri kan senang... kah kah kah !.



hemmmmm..... mungkin kemarahan beliau terhadap tun abdullah atau juga yang dikenali sebagai mr. clean masih berbuku... dan sebab itu juga disetiap ucapan beliau kecaman tak secara langsung terhadap tun abdullah tak pernah hilang beb... cuma yang bezanya beliau ada menyebut berkenaan pemimpin yang bakar jambatan... sendiri mahu ingat sudah lah beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

PERANG SARAF UMNGOK SUDAH BERMULA, KAJIAN UUM SEBAGAI SANDARAN... KAH KAH KAH !


Apasal lu orang tak cakap aje yang Umno/Bn boleh menang seluruh Negeri dalam Malaysia dan megulangi kerusi Parlimen seperti Pilihan Raya Umum ke-11 (PRU11) pada tahun 2004... kah kah kah... lebih baik lu orang cakap hasil kajian nya begitu kan senang... daripada lu orang cakap 66 peratus lah... 41 peratus lah... berbelit-belit macam Ular... nampak sangat lah lu orang dengan pemimpin yang lu orang sokong sangat Bebal dan sama Bangang... kah kah kah !.


Apa lu ingat rakyat sekarang bodoh ke macam kebanyakan penyokong Umno yang ada... kah kah kah... lu orang kalau nak mengampu Pemimpin Umno pun agak-agak lah... cubalah jangan nak memalukan Universiti Utara Malaysia (UUM)... memang semua orang tahu yang Pentadbiran diUniversiti tersebut adalah pro kepada Umno/Bn... tapi itu tak bermakna lu orang boleh menunjukan kebodohan lu orang beb... kah kah kah !.


Kesian nya lu orang... dalam kebijakan rakyat menilai apa yang dilakukan oleh Pemimpin Umno/Bn... tapi kajian lu orang tak ubah seperti kajian penchacai tahap meroyan... kah kah kah... kalau lu orang nak menipu pun agak-agak lah beb... jangan nampakan yang lu orang di UUM lebih bodoh dari rakyat yang diluar UUM... hanya dengan megeluarkan data yang lu orang reka... apa lu ingat rakyat akan termakan ke... kah kah kah !.


Tapi tak apa gua harap Pemimpin Umno terutama Datuk Seri Haji Najid (DSHN) dan yang lain-lain akan percaya dengan hasil kajian Pengampu lu orang... supaya dia orang boleh cepat-cepat bubarkan Parlimen untuk PRU13 diadakan... kerana sejarah lupa diri Pemimpin Umno memang dah terbukti dari dulu kini dan selamanya... sebab itu disaat Umno semakin Nazak selepas PRU12... kesedaran untuk insaf tak pernah ujud dengan keikhlasan... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... mana punya profesor kangkung lah yang mengetui kajian tersebut... kononya 10800 responden telah ditemubual.... kah kah kah... kalau lu tanya penyokong umngok mungkin lah kot... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Rabu, 25 Julai 2012

LU ORANG KALAU JENIS TEKAK LOYA JANGAN BACA BEB, KAH KAH KAH !

Gua dah cakap awal-awal kat lu orang... kalau lu orang yang jenis tekak suka loya... lu orang jangan baca beb... kah kah kah... bukan apa gua tak lah lu orang punya loya tu berpanjangan sampai ke siang hari... nanti tak pasal-pasal lu orang termuntah dan boleh mengakibatkan lu orang terbatal puasa... dan tak pasal-pasal pulak gua nak kena tanggung dosa lu orang tak puasa kerana baca artikek gua... dosa gua yang tak puasa masa budak-budak dewasa dulu pun banyak lagi yang tak sattle beb... ni nak tanggung lagi dosa lu orang... selisih Malaikat 44... kah kah kah !.

Tapi kalau lu orang degil sangat nak baca... lantak lu orang lah beb... tapi lu orang sediakan limau nipis atau limau kasturi untuk tahan tekak lu orang dari loya... kah kah kah... biasa lah beb... dalam politik ni apa benda yang lagi perkara yang boleh meloyakan tekak selain kenyataan pemimpi UMNO (United Munafik Nasional Organasitions) dan yang sewaktu dengan nya... bukan apa... biasanya mereka-mereka yang ada didalam UMNO ni bertaraf Muka Tak Tahu Malu tahap gila babi beb... kah kah kah !.

Kali ni berkenaan kenyataan Pemimpin Berslogan Demokrasi Terbaik Al-Wassatiyah iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... yang mengingatkan umat Islam di negara ini supaya bersyukur kerana dapat menunaikan ibadah puasa dalam keadaan yang aman, selamat dan tanpa rasa takut... dan mengigatkan lu orang supaya tidak mengambil mudah keamanan yang dikecapi hari ini dan perlu mengambil iktibar dari negara Islam lain yang tidak mendapat nikmat yang sama... kah kah  kah !.

Menurut kata beliau "Bagi umat Islam kita berasa bersyukur bahawa dalam bulan yang penuh kemuliaan dan kerahmatan Allah SWT, kita dapat lakukan ibadah dalam keadaan yang begitu selamat dan tenang tanpa rasa gentar dan takut... inilah satu rahmat yang Allah telah beri kepada kita... seperti mana yang kita tahu satu demi satu negara Islam tidak melalui kenikmatan yang sama yang kita yang dianggap biasa... hingga kita tidak anggap ini (keamanan) sebagai satu rahmat yang harus disyukuri," katanya.

Menyentuh berkenaan Negara Syria beliau berkata "Ini satu lagi iktibar yang kita boleh ambil sekiranya keamanan dan keselamatan tidak terpelihara... apa akan jadi kepada kita?.. mudah-mudahan keamanan dan perpaduan ini berpanjangan, berkat daripada perlakuan kita sebagai umat Islam yang cintakan keamanan dan keharmonian," dan selepas itu DSHJ kemudian memotong kek ulang tahun ke-59 kelahirannya dengan disaksikan Rosmah dan anak yatim sambil diiringi nyanyian 'Allah Selamatkan Kamu'.

Apa macam beb... lu orang tak kan tak rasa nak termuntah ... gua dah tiga kali dalam masa menulis ni termuntah beb... ni sekali lagi dah rasa nak termuntah... gua control aje ni... weeeek thuiiiii... kah kah kah... apa barang lah DSHN bercakap macam orang tak sekolah aje nadanya... kah kah kah... memang betul lah apa kata beliau kerana ini semua adalah kepandaian pemimpin UMNO menipu rakyat kususnya orang Melayu... sehinggakan Kemunafikan dan Kebangsatan UMNO dapat dibiarkan tanpa protes dari rakyat dulu-dulu... sama ada secara senyap ataupun terang-terangan... kah kah kah !.

Adakah itu yang dimaksudkan Keamanan Hakiki... kah kah kah... dengan membiarkan segala unsur Kemunafikan dan Kebangsatan ianya dipanggil Keamanan... mungkin betul lah kalau ianya keamanan Umngok... kah kah kah... yang hanya mengangguk sahaja apa yang dikatakan dan dilakukan oleh pemimpin UMNO... kah kah kah... lu cermin lah dulu muka lu wahai DSHN oiiii... cakap sudah lah dari awal hingga ke akhir tak pernah betul... KPI lah... Demokrasi Terbaik lah... Wassatiyah lah... Debat Bukan Budaya Kita lah dan banyak lagi lah yang bla bla bla... akhirnya yang betul adalah NKRA ( Najib Kerja Rosmah Arah)... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... ini yang dikatakan oleh ulama muda umno persepsi yang tak betul... apabila mempertikakan kewajaran peruntukan rm100 juta kepada permata negara naungan isteri dshn iaitu datin seri rosmah mansur... tanpa kemeterian tapi masih boleh mendapat peruntukan rm100 juta... kalau tak tahu antara maksud persepsi, penyelewengan dan fitnah baik lah diam ustad fathul bari oiiii... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Selasa, 24 Julai 2012

VIDEO GPRS (GABUNGAN PEROMPAK RAKYAT SELANGOR)... JADI JURUCAKAP SYABAS BEB... KAH KAH KAH !


GPRS memang sewajarnya dipanggil Gabungan Perompak Rakyat Selangor beb... kerana kononya mengatakan Kerajaan Negeri Selangor cuba bermain Wayang didalam Isu Air dan Isu Langat 2... walaupun gabungan tersebut belum lagi mendengar penjelasan dari Syabas berkenaan catuan yang dicadangkan... namun gabungan tersebut telah mengatakan Kerajaan Negeri telah bermaian dan mempolitikan Isu Air... nampak sangat lah Barua ni cuba nak menyembunyikan Identiti beliau beb... kah kah kah !.

Sebelum itu beliau mengatakan GPRS akan berjumpa pihak Syabas bagi mendengar penjelasan dan hendak mengetahui kalau-kalau pihak Syabas mempunyai agenda yang tersembunyi... ataupun pihak Kerajan Negeri Selangor yang bermain Wayang dan mempolitikkan Isu Air... tapi dikesudahan sidang video tersebut beliau terus sahaja mengatakan pihak Kerajaan Negeri Selangor mempolitikan Isu Air... jumpa pihak Syabas Lu belum lagi terus aje Lu sebagai Barua mengatakan Kerajaan Negeri mempolitikan Isu Air... kah kah kah !.


Pada gua meraka in adalah Gabungan Perompak Rakyat Selangor (GPRS) yang cuba mengembalikan semula Umno/Bn sebagai Pemerintah... kerana dimasa Umno/Bn memerintah Negeri Selangor duhulu mereka adalah ejen-ejen yang menjadi Barua kepada Ketua-Ketua Perompak Harta Rakyat Selangor... selepas kekalahan Umno/Bn didalam Pilihan Raya Umum ke12 (PRU12) peranan mereka bertukar pula kepada Barua-Barua Upahan Umno/Bn untuk berkuasa semula... kah kah kah !.

Inilah jenis contoh manusia yang boleh dikatakan 90 peratus berada didalam Umno/Bn... yang mempunyai muka tak malu tahap gila babi... walaupun pernah mengatakan melakukan kesalahan kepada Rakyat Selangor dimasa lalu melalui Ketuanya Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... tapi masih mahukan lagi tampok memerintah demi untuk merompak Harta Rakyat Negeri selangor... betul-betul meloyakan tekak lah beb... weeeek thuiiii... kah kah kah !.

Dibawah ni pula video ialah video pemimpin United Munafik National Organisations (UMNO) yang kononya menjaga kuasa Raja-Raja... kah kah kah !.


hemmmmm..... kononya united munafik national organisations lah yang menjaga kusa-kuasa raja-raja... dasar muka tak tahu malu keturunan inggeris penjajah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Isnin, 23 Julai 2012

KENYATAAN YB SALAHUDDIN BUAT KETUA PENERANGAN UMNO MENJERIT, KAH KAH KAH !

Umpama digambarkan seperti orang yang menggelabah walaupun hanya melalui sms jelas membayangkan kerisauan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan... lalu beliau pula mendakwa yang Umno/Bn akan memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan majoriti dua pertiga kerusi Parlimen... kah kah kah... namun atas dasar apa dakwaan beliau tidak pula dinyatakan... kah kah kah... mungkin atas kenangan lalu yang mengusik jiwa ataupun kenangan dimasa zaman pra-sejarah sewaktu Umno/Bn meletakan Tunggul Kayu pun masih boleh menang... kah kah kah !.

Ini semua berikutan kenyataan Yb Salahuddin Ayob yang juga Naib Presiden Pas semalam... dimana beliau mendakwa 10 hingga 12 kerusi Parlimen di Negeri Johor boleh dimenangi oleh Pakatan Rakyat (PR)... dan juga Umno/Bn akan banyak tewas kerusi di Negeri Sabah dan Serawak... untuk itu bagi menaikan semula semangat ahli-ahli Umno/Bn yang dah hilang semangat kepada Umno/Bn... maka kenyataan tersebut terpaksa dibuat walaupun tanpa asas yang kukuh... kukuh nya ialah dari segi program yang dianjurkan oleh Umno/Bn yang terpaksa mengeluarkan belanja kewangan yang besar jikalau mahu sesuatu program mendapat sambut ahli Umno/Bn... kah kah kah !. baca sini

Kalau YB Salahuddin semalam mengatakan "Saya ditarbiahkan ulama kita (PAS) supaya berjuang dengan realiti dan bukan fantasi... di Johor berlaku kebangkitan rakyat... sokongan orang Cina kepada PAS dan Pakatan Rakyat cukup baik sekarang ini... di Johor saya yakin PR boleh menang antara 10 dan 12 kerusi Parlimen... berlaku kebangkitan rakyat dan peningkatan sokongan pengundi Cina dan bukan Islam kepada PAS dan PR di Johor yang selama ini dianggap sebagai deposit Umno/Bn... Kita bagi dia Umno/Bn 'stroke' di Johor pada PRU13... jika kita PR boleh runtuhkan setengah kerusi Umno/Bn pun sudah boleh ke Putrajaya Insya- Allah".

Tapi tanpa menyatakan atas alasan apa terus sahaja Datuk Ahmad berkata"BN tidak akan berdiam diri dalam mempertahankan kerusi Parlimen yang dimenangi gabungan parti komponen itu selain akan menawan semula kerusi yang kalah pada pilihan raya umum 2008... kami akan menang majoriti dua pertiga... apa pandangan Salahuddin Ayub?... Dia fikir kami berdiam dirikah?... kami tidak mahu takbur tapi dengan izin Allah banyak usaha telah dibuat untuk bantu rakyat... Pembangkang hanya berceramah... PR akan menggunakan pelbagai cara untuk meraih sokongan pengundi... ya, itu style mereka untuk buat keliru sahaja... kita berharap agar rakyat tidak terpengaruh dengan omongan kosong yang dibawa gabungan tiga parti komponen itu". [sumber klik sini]


hemmmmm..... cuba lah lu orang bayangkan beb... baru Yb Salahuddin kata macam tu aje terus beliau menggelabah... kah kah kah... belum betul-betul kalah lagi... kah kah kah... kalau lah ditakdirkan betul-betul Umno/Bn kalah apa lah agaknya benda pelik yang akan dilakukan oleh pemimpin Umno/Bn tu... kah kah kah... umporno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

BERITA PANAS... BLOG NO, 1 UMNO/BN (APA) SECARA RASMI KELUAR DARI MENJADI BLOG PRO UMNO/BN... KAH KAH KAH !


Kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pengendali blog APA (Aku Peduli Apa) Saudara Azmi Ibrahim telah mengatakan yang blog beliau dengan rasmi telah menarik dari menjadi blog pro Umno/Bn... namun beliau mengatakan tidak akan menyokong mana-mana pihak sama ada Barisan Nasinal (BN) ataupun Pakatan Rakyat (PR).

Beliau juga mengatakan akan menentang sesiapa sahaja sama ada BN ataupun PR kecuali menyokong keadilan dan menentang kezaliman... juga beliau secara rasmi menyerahkan Mahkota Blogger No:1 PRO BN kembali kepada Blogger PapaGomo Lucah yang telah jatuh kedudukan ranking ke No:2 PRO BN dalam beberapa hari yang lepas... kah kah kah !.

Saudara Azmi Ibrahim blogger APA

Pada Gua tak kira sama ada blog APA tidak menyokong PR... yang pasti beliau sudah tidak mahu lagi menyokong Umno/Bn... yang beliau mahu adalah menyokong keadilan dan menetang kezaliman... dan ini pada gua sedikit sebanyak sudah menolong walaupun sedikit menguburkan Umno/Bn... juga dengan ini sudah pasti akan membuat suasana muram di dalam keluarga blog pro Umno/Bn... kah kah kah !.

Ok lah beb lu orang boleh membaca kenyataan rasmi beliau di sini APA ... kah kah kah ! 


hemmmmm..... yang pasti beliau telah memalukan papagomo lucah walaupun itu bukan niat beliau... setelah beliau dimalukan oleh papagomo lucah suatu ketika dulu dengan papagomo lucah menumbuk beliau... syabas buat blogger azmi ibrahim... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Ahad, 22 Julai 2012

VIDEO BUAT USTAD FATHUL BARI, BUKTI UMNO DAN JENTERANYA ADALAH ... LU SAMBUNG AJE LAH BEB, KAH KAH KAH !


Video ini adalah bukti yang Ustad Nasarudin Tantawi tidak berbohong... dan apa yang dikatakan beliau semasa Debat dengan Ustad Fathul Bari Ketua Ulama Muda Umno adalah tepat apabila meminta Ustad Fathul Bari supaya up date maklumat beliau berkenaan kenyataan Pengerusi  Parti DAP Yb Karpal Singh... dan kalau benar apa yang keluar dari mulut beliau semasa temuramah dalam sebuah video... yang mengatakan tidak pasti siapa yang berbohong di antara Ustad Nasarudin Tantawi atau Yb Karpal Singh bila merujuk kepada Akhbar NST...

Dengan melihat video ini gua pula nak saran kat beliau supaya menambah kenyataan siapa yang berbohong tersebut diantara Ustad Nasaruddin Tantawi, Yb Karpal Singh atau pun Akhbar jentera Umno/Bn yang jadi rujukan beliau iatu NST...kah kah kah... bukan apa beb kalau melihat dari video ini memang jelas Ustad Penchacai Umno hanya bersumberkan Akhbar-Akhbar Penchacai Umno/Bn... yang sepatut itu tidak beliau lakukan jika mendengar dari cakap beliau yang nadanya umpama Ustad Bebas semasa Debat walaupun atas nama Ulama Muda Umno... bagi gua gelak lagi beb... kah kah kah !.


Sebab itu entry gua kat atas ada "Video buat Ustad Fathul Bari, Bukti Umno Dan Jenteranya Adalah .... Lu Sambung Aje lah beb", malas gua nak sebut beb... kalau tak kerana bulan Ramadhan dah memang gua sebut beb... kah kah kah... sebab kerja-kerja semacam ini memang kerja Jentera Umno beb... yang tak kenal mana Dosa mana Pahala... tapi yang pelik nya buat gua ialah macam mana seorang Ustad yang nampak cerdik boleh tertipu oleh perjuangan Umno... kah kah kah... sebab apa.. beliau cuba menampakan yang beliau konon nya tak pro-Umno walaupun beliau sebagai Ketua Ulama Muda Umno.

Atau... ini andaian gua lah beb... beliau cuba menjalankan strategi supaya beliau tidak dibenci seperti Ustad-Ustad lain yang ada dalam Umno... kah kah kah... buat Ustad Fathul Bari... memang Ustad kena up date maklumat Ustad berkenaan kenyataan Yb Karpal Singh... dan seharus nya Ustad tak menjadikan Akhbar-Akhbar pro-Umno sebagai rujukan untuk mengemaskini maklumat Ustad... gua peliklah Ustad... kenapa lah Umno yang dikatakan oleh Tun Mahathir "sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki Umno" yang sudah pasti dihuni oleh kebanyakan nya ????... boleh menjadi pilihan Ustad... pening pening... kah kah kah !.



hemmmmm..... rasanya tak terlambat gua nak ucapakan selamat berpuasa kepada  ustad fathul bari... ok lah ustad gua ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak... semoga ustad mendapat hidayah untuk meninggalkan parti umno yang dah busuk sampai ke usus tu... bukan gua cakap ustad... tapi tun madey yang cakap... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

GPRS... INI SALAH SATU YANG TAK BOLEH PAKAI, LU ORANG KENA HATI-HATI BEB, KAH KAH KAH !

Namanya sedap didengar iaitu GPRS (Gerakan Prihatin Rakyat Selangor) tapi sebenarnya adalah salah satu cabang Barua-Barua Umno/Bn Negeri Selangor yang kononya Prihatin terhadap Rakyat Selangor... namum hakikatnya sebenarnya ialah Barua yang menjadi Ejen Umno/Bn bagi mengembalikan sokongan Rakyat kepada Penyamun dan Perompak Harta Rakyat di Negeri Selangor Darul Ehsan.

Mereka-mereka semua ni beb... dimasa Umno/Bn memerintah Negeri Selangor ada yang sebahagian nya adalah ejen-ejen yang menolong Ketua-Ketua Perompak dan Penyamun tersebut... maka sekarang ni apabila dah merasa tak ada peluang untuk menjadi ejen merompak maka jadi lah mereka ejen untuk mengembalikan Ketua-Ketua Perompak dan Penyamun sebagai Pemerintah didalam Negeri Selangor DE semula dan dimasa sama juga cuba untuk mengambil alih jawatan Ketua Perompak dan Penyamun tersebut... kah kah kah !.

Apabila Kerajaan Negeri Selangor dibawah Pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim (TSKI) yang sebagai Menteri Besar nya semalam mengatakan akan menyingkir Pengendali-Pengendali Syabas... yang dinyatakan oleh TSKI sebagai gagal memaklumkan kepada Kerajaan Negeri apabila diminta penjelasan berkenaan Isu Air yang dikatakan berkurangan... juga menurut TSKI jikalau dapat menyinkiran Pengendali tersebut pihak Syabas akan berjaya menjimatkan sebanyak RM5.1 juta setahun yang hanya dibayar kepada dua individu sahaja.

Maka hari ini bersuaralah Barua-barua Umno/Bn atas nama GPRS dan telah pula mencabar kerajaan Selangor menukar wakil mereka dalam pengurusan Syabas kerana ia dilihat gagal menjelaskan kedudukan sebenar krisis air di negeri itu kepada Menteri Besar dan barisan Exconya... menurut kata Pegerusi GPRS Datuk Sohaimi Shahadan "Perkara itu perlu dibuat sebab Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan barisan Exconya masih tidak faham bahawa krisis yang sedang berlaku ialah kekurangan air terawat akibat permintaan tinggi dan bukannya kekurangan air sungai, lombong ataupun empangan"...

..."Meskipun kerajaan negeri mempunyai pegangan saham sebanyak 30 peratus serta wakil dalam pengurusan Syabas, Menteri Besar tidak faham mengenai sistem bagaimana proses air itu berjalan iaitu dari air mentah sehingga ke air terawat... oleh yang demikian daripada mengambil alih pengurusan Syabas, lebih baik mereka tukar dahulu wakil mereka di dalam syarikat itu," katanya kepada pemberita di pejabat GPRS di sini hari ini... Kerajaan negeri perlu sedar bahawa loji rawatan air sedia ada tidak lagi mampu merawat kapasiti air terkini yang diperlukan pengguna dan hanya pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) dapat menyelesaikan masalah itu".

Dan yang paling lawaknya lagi ialah apabila GPRS akan mengetuai 20 badan bukan kerajaan (NGO) untuk mendengar taklimat mengenai isu air di Selangor di ibu pejabat Syabas di Kuala Lumpur pada Selasa ini... kah kah kah... lu orang nak dengar taklimat apa nya... atau lu orang nak masyuarat dengan Syabas untuk mengesahkan yang lu orang akan menjadi Lawyer Buruk seperti mana Perkasam menjadi Lawyer Buruk kepada NFCsuatu ketika dulu... tapi tak apa elok lu orang jadi Lawyer Buruk kepada Syabas... biar Rakyat Negeri Selangor kenal lebih cepat siapa lu orang sebenarnya... kah kah kah !. 

Inilah dia permainan Perompak dan Penyamun Harta Rakyat Negeri Selangor... walaupun tiada peluang untuk merompak lagi tapi masih mencari peluang bagaimana Harta Rakyat Selangor boleh dirompak dengan cara Terhormat... sedangkan isu awal pembinaan Loji Langat 2 adalah untuk mengepam air mentah dari Negeri Pahang dan dirawat...yang mengambarkan seolah-olah Negeri Selangor kekurangan air Mentah untuk dirawat... oleh itu air Negeri Pahang perlu dipam ke Negeri Selangor dan dirawat di Loji Langat 2... tapi apabila di beritakan yang Negeri Selangor tiada mengalami krisis air mentah untuk dirawat... maka Penyamun dan Perompak tersebut mengatakan pula keperluan Loji langat 2 untuk merawat air mentah tersebut... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... inilah yang rakyat selangor perlu tahu akan penipuan yang sedang dijalankan oleh perompak dan penyamun serta barua-barua mereka... sedangkan selama 50 tahun memerintah negeri selangor bayang air percuma walaupuun 2o m3 tak pernah digambarkan... tiba-tiba mengatakan akan memberi air percuma jikakalau diberi peluang mejadi perompak kembali di negeri selangor... lawak betul beb... kah kah kah... umpoorno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Sabtu, 21 Julai 2012

PANAS BEB PANAS... 10 HINGGA 12 KERUSI PARLIMEN UMNO/BN DI JOHOR AKAN KALAH... KAH KAH KAH !

Kalau betul ianya terjadi seperti apa yang dikhabarkan oleh Naib Presiden Pas Yb  Salahuddin Ayub tentang  perkembangan Pas dan sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat (PR) cukup baik bagi Pembangkang untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)... khasnya berlaku kebangkitan rakyat dan peningkatan sokongan pengundi Cina dan bukan Islam kepada Pas dan PR di Johor yang selama ini dianggap sebagai deposit Umno dan Barisan Nasional (BN)...

Maka jawapnya beb hampir pasti Kerajaan Pusat akan dimenangi oleh PR apabila selesai sahaja pengiraan Undi dan keputusan diumumkan... kerana kalau dah di Negeri dimana Umno/Bn yang dikatakan terkuat dalam Negara pun keputusan sudah dijangka begitu... apalagi nak Umno/Bn harapkan di Negeri-Negeri yang bukan seperti Negeri Johor yang kekuatan Umno/Bn sebelum ini terbukti sebagai Kubu Kuat Umno/Bn... mungkin ini yang membuat Pengerusi Perhubungan Umno Johor terkedu tanpa kata... kah kah kah !.

Menurut Yb Salahuddin "Saya ditarbiahkan Ulama kita supaya berjuang dengan Realiti dan bukan Fantasi... di Negeri Johor berlaku kebangkitan rakyat... sokongan orang Cina kepada Pas dan Pakatan Rakyat cukup baik sekarang ini... saya yakin PR boleh menang antara 10 dan 12 kerusi Parlimen... kita Pas bagi dia BN 'Stroke' di Johor pada PRU13... jika kita boleh runtuhkan setengah pun sudah boleh ke Putrajaya, Insya-Allah... Umno/Bn juga bakal kehilangan banyak kerusi di Johor, Sabah dan Sarawak".

Namun seperti biasalah Pemimpin Parti yang masih terbawa-bawa budaya lama yang hidup di alam Fantasi dan Sejarah Kegemilangan lampau Umno... dan mungkin juga akan menjadi Kenangan Mengusik Jiwa iaitu Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor, Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad berkata "Parti itu menerima apa sahaja sasaran PR di Johor, namun ia perlu bersandarkan pada track record sedia ada... dulu mereka yakin akan menang di Sarawak... kemudian sebulan berkampung di sana semasa pilihan raya negeri"...

..."Tetapi tidak ada satu kerusi pun yang menang... saya lihat orang di Kelantan yang sudah tidak mahu mereka... bagi saya kita berperang dulu baru tahu siapa menang... ini baru hendak berperang dah cakap apa sahaja"... aiii orang dah yakin nak menang lu pulak yang meroyan apahal lu beb... kah kah kah... lu nak sama kan di Serawak dengan Johor... kah kah kah... dan kata orang di Negeri Kelantan sudah tak mahu PR... kah kah kah... lagi hebat lu punya keyakinan beb... siap kata rakyat Kelantan tak mahu PR lagi... kah kah kah !.

Lu kalau nak tahu Umno di Negeri Kelantan tu umpama Jasad dan Nyawa berasing beb... Jasad di Kelantan sementara Nyawa berada di Putrajaya... hidupnya Umno Kelantan kerana hidupnya Umno di Putrajaya... tetapi jikalau terkuburnya Umno/bn dari Kerajaan Pusat... usahkan Masyuarat Cawangan Umno dan mungkin juga Masyuarat Bahagian Umno pun tak dapat berjalan kerana tiada perwakilan yang nak datang... dan yang paling sedih nya inilah bendera Umno yang ada Keris telanjang tu pun lu tak kan nampak lagi kibaranya beb... kah kah kah... [sumber klik sini]


hemmmmm..... belum ada lagi kenyataan dari pengerusi pehubungan umno negeri johor yang juga menteri besar negeri johor... diberitakan beliau terpaksa membuat lawatan kerja dalam seminggu  tujuh hari... dan dalam sehari paling tidak tiga kampong... bukan lagi daerah beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Jumaat, 20 Julai 2012

KALAU DAH KETUA JADIKAN KEPALA LUTUT SEBAGAI SANDARAN... ANAK BUAH PUN MENGIKUT AJE LE, KAH KAH KAH !

Ketua nya memang dah terkenal dengan Penggunaan Kepala Lutut apabila mengeluarkan kenyataan... lain tak bukan ialah Naib Presiden Umno merangkap Menteri Kesalamatan Dalam Negeri Datuk Seri Hisyammuddin Husein... sekarang ni pulak ianya telah di ikuti oleh Risikan Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mendedahkan bahawa terdapat Pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan Gerakan Komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).... kah kah kah !.

Perkara tersebut dinyatakan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin semasa Konvensyen sehari yang dianjurkan oleh Parlimen Malaysia bersama-sama... Biro Tatanegara Jabatan Perdana Menteri, Kementerian Pengajian Tinggi, Institut  Pendidikan Guru dan Majlis Belia Malaysia, di bangunan Parlimen semalam... apakah betul dakwaan beliau atau dakwaan tersebut hanya Propaganda yang menjadikan kepala lutut sebagai sandaran seperti mana yang selalu dilakukan oleh Menteri KDN sendiri... kah kah kah !.

Mungkin tulisan ini akan membuat mereka yang selalu menjadikan Kepala Lutut Sebagai Sandaran meroyan dan gila babi kerana mengatakan mereka menggunakan Kepala Lutut... seperti biasalah mana ada orang gila mengaku gila dan lebih gila lagi apabila orang yang gila mengatakan orang lain pula gila... kah kah kah... bila dikatakan indek jenayah didalam Negara sudah meningkat ketahap membimbangkan...maka menjawap lah yang menjadikan Kepala Lutut sebagai sandaran dengan menafikan nya dengan menjadikan indek jenayah Antarabangsa sebagai rujukan... kah kah kah !.

Tiba-tiba semalam timbul cerita konon nya terdapat Pengganas JI dan Individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan Komunis berusha meresapi Parti Politik Pembangkang dan cuba menjadi Calon dalam Pilihan Raya Umum ke-13 mewakili Pembangkang... alasan yang digunakan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman ialah berdasarkan kekerapan beberapa pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan PKR juga sering berulang-alik ke Bangkok dan selatan Thailand yang dipercayai untuk mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) di sana... kah kah kah !.

Cubalah apabila membuat andaian gunakan lah Fikiran yang waras... jangan gunakan Kepala Lutut dengan tuduhan tanpa bukti sahih... ini semua akan menjatuh nama baik Institiusi Kepolisan itu sendiri... tak kan hanya dengan berulang alik keselatan Thailand mereka telah dituduh mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas Pemimpin PKM... bagaimana pula dengan hubungan Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN) yang melawat Negara China yang entah berapa kali semenjak menjadi Perdana Menteri... yang jelas bahawa Negara China adalah umpama Kiblat kepada pengikut-pengikut fahaman Komunis di Benua Asia... kah kah kah !.

Perhubungan tersebut diterjemahkan lagi dengan menjemput Kepimpinan Parti Komunis China disetiap kali Parti United Munafik National Organasation (UMNO) mengadakan Perhimpunan Tahunan... dan yang terbaru Menyewa Dua Ekor Panda yang hampir pupus dari Negeri China... kenapa ini tak dijadikan Isu dan dibuat kenyataan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin... adakah kerana hubungan tersebut dibuat oleh Pemimpin Umno sebab itu ianya tak merbahayakan kepada Keselamatan Negara... dan kalau ianya dibuat oleh Pemimpin Pembangkang ianya Merbahaya... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... cuba lu orang tanya kat beliau beb... apakah tiada pemimpin umno dan penyokongnya melawat selatan thailand dimasa-masa lalu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK... SEMOGA IBADAH PUASA KITA DITERIMA OLEH ALLAH SWT.

DEBAT YANG MEMBUAT USTAD FAHTUL BARI DAN PEMIMPIN UMNO TAK TIDUR MALAM BEB, KAH KAH KAH !


Dalam ketiga-tiga video Debat antara Ketua Ulama Muda Umno Ustad Fathul Bari Mat Yahya dan Ketua Pemuda Pas Pusat Ustad Nasruddin Hassan Tantawi yang disiarkan oleh Sinar Harian... rasanya video ketiga iaitu video dimana jawapan dan penggulungan Debat tersebut adalah video paling akan membuat Ketua Ulama Muda Umno dan Pemimpin Umno tak tidur malam beb, kah kah kah !

Dimana didalam video tersebut Ustad Nasruddin telah dapat mematahkan segala hujah dari Ketua Ulama Muda Umno yang dilihat cuba untuk menjadi seorang yang mahu menjadikan Debat tersebut sebagai seolah-olah medan Muzhakarah.... kah kah kah... konon nya kata beliau supaya pertemuan yang sebegitu seharusnya dijadikan landasan mencari titik persefahaman... kah kah kah !.

Lu orang cakap kat Ketua Ulama Muda Umno tu... lu kalau datang nak Muzakharah lu jangan terima undangan atas nama Debat... kah kah kah... dah nama pun Debat... jadi titik persefahaman apa yang beliau nak cari beb... suruh aje beliau buat Muzakharah kat ahli-ahli Umno supaya Parti Umno tak diharamkan lagi seperti tahun 1987 kerana perebutan jawatan Presiden... yang mungkin akan terjadi diantara Presiden Umno dan Timbalan Presiden Umno... kah kah kah !.

 

hemmmmm..... bila dikatakan tak faham bahasa nanti merajuk... dah orang kata dijemput untuk berdebat beliau pula datang nak muzakarah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Khamis, 19 Julai 2012

KESIAN NYA MAHA-MASALAH NEGARA NI... APA SALAH SAYA, KAH KAH KAH !

Rupa-rupa nya Bekas Perdana Menteri merangkap bekas Maha-Masalah Negara Tun Mahathir Muhammad (Tun Madey) ni tak tahu beb apa salah beliau selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri sehingga digelar Diktator... kah kah kah... nampak nya beliau cuba mencari simpati pulak dah dengan mengatakan "Apa Salah Saya Sehingga Digelarkan Sebagai Diktator"... dah hampir sepuluh bersara dari jawatan Perdana Menteri baru sekarang nak bertanya "Apa Salah Saya"... Lu ni sedar ke tidak Tun Madey oiiii... kah kah kah !.

Mungkin beliau dah mula terasa bahang Umno/Bn akan terkubur dari manjadi Kerajaan Pusat dan mungkin dah dapat mengagap yang hasrat beliau untuk melihat seorang dari Waris beliau menjadi Perdana Menteri tidak kesampaian beb sebelum beliau menutup mata... kah kah kah... biasa lah kalau dah dasar lidah bercabang habis semua benda nak diputar selagi boleh diputar... dan salah satu cara lagi beliau cuba mencari simpati konon nya "Apa Salah Saya"... kah kah kah !.

Sebenarnya cara beliau bertanyakan "Apa Salah Saya" tu pun dah menujukkan yang beliau seorang Diktator yang tak mahu mengakui salah diri dan menguatkan lagi kebenaran Slogan beliau bahawa "Melayu Mudah Lupa"... tapi apakan daya kerana seperti juga kata beliau bahawa "Dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki Umno" sehingga tak tahu dan memberitahu beliau bahawa setiap perbuatan beliau adalah menyerupai Diktator... disebabkan yang ramai didalam Umno adalah seperti apa yang beliau katakan... kah kah kah !.

Sungguh menyedihkan didalam usia Emas beliau sekarang ini masih lagi terpaksa mempertahan Kerajaan Umno/Bn demi menutupi segala kesalahan beliau dimasa lampau... sebab itu apabila ada ura-ura mengusul penyiasatan berkenaan kerugian Kerajaan hampir RM100 billon selama 22 tahun beliau memerintah... beliau dengan lagak Diktatornya telah mengatakan bersedia untuk disiasat tapi "Siasat Juga Perdana Menteri Selepas Saya"... yang merujuk kepada Bekas Perdana Menteri ke-5 Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) yang juga digelar "MR.Clean" satu ketika dulu... kah kah kah !.

Sedangkan Pak Lah yang suatu ketika dulu diberi gelaran Mr.Clean oleh penyokong-penyokong Umno suatu ketika dulu pun dipertikaiankan ketelusan beliau semasa menjawat jawatan Perdana Menteri oleh Ahli Umno itu sendiri... ini kan pula beliau yang terkenal sebagai Maha-Masalah Negara... boleh pulak nak tanya "Apa Salah Saya"... kah kah kah... Lu ambil Cermin lah Tun Madey oiiii dan cermin muka lu lama-lama sampai tertidur... tapi lu jangan lupa bawa lambang Kebangsatan Umno yang ada gambar Keris Telanjang tu sekali ok... mana lah tahu lu boleh dapat mimpi yang akan cakap "Apa Salah Lu"... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... gua kadang-kadang terasa beb yang beliau ni masih menjadi ahli parlimen kalau pun bukan perdana menteri... sebab nampak sangat kerisauan beliau dengan cuba mempertahankan umno melebihi ahli-ahli parlimen umno yang ada sekarang ni yang umpama ayam berak kapur... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.